تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/06/09 - 09:22
کد خبر: 442741

بررسی حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال؛

بازی تاج با تخت/ از تخلف در فولاد مبارکه تا ریاست فدراسیون فوتبال

بازی تاج با تخت/ از تخلف در فولاد مبارکه تا ریاست فدراسیون فوتبال

ضمنا با عنایت به تخلف انجام شده توسط مهدی تاج و جمع دیگری از مدیران وقت فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال (ویلموتس) تاثیرات تخلف انجام شده توسط عظیمیان فراتر از مبالغ دریافتی توسط مهدی تاج بوده و به نوعی می توان بخشی از تخلف صورت گرفته در فدراسیون فوتبال را متوجه بازگشت به کار غیر قانونی وی در فولاد مبارکه دانست.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخاب مجدد مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال آن هم با رای قاطع و اختلاف فاحش با سایر رقبا  جامعه را در شوک عجیبی فرو برد،  تعجب و عدم باور این مسأله هرچند در سطح فدراسیون و کلا فضای مدیریتی کشور عادی و طبیعی بود اما برای عامه مردم غیر قابل درک بود.

واکنش ها پر از ابهام، چرا و پرسش بود، چه اتفاقی باید بیفتد تا کسی که در دوران مدیریتش اشتباهات فاحش و ترکمنچای فوتبالی اتفاق افتاد و خود با بهانه های مختلف کناره گیری کرد، از دور خارج شود؟ یعنی دست یک مدیر با چه حدی از ناکارآمدی باید از مناصب و منافع عمومی و ملی کوتاه شود؟ یا چه رزومه ای باعث می شود که یک فرد امتحان پس داده دوباره اینگونه با قاطعیت در راس فوتبال ملی ایران ننشیند؟ و البته ده ها سوال دیگر که قطعا بی پاسخ خواهد ماند.

البته سبک مدیریتی و قدرت گیری تاج یک مکتب مدیریتی در سطح کشور ماست، مدیرانی که با لالی به قدرت می رسند، بدترین عملکرد را دارند، به واسطه فشار و تنفر افکار عمومی مدت اندکی فاصله می گیرند و مجددا با لابی بر کرسی قدرت و ریاست می نشینند، دریغ از اینکه بازخواست و حتی ارزیابی شوند.

انتخاب ناامید کننده، رو به عقب و بدون توجیه تاج در صورتی رقم میخورد که نام وی در پرونده فساد بزرگ فولاد مبارکه بعنوان یک متخلف دیده می شود و این موضوع خود به تنهایی برای بهت و حیرت افکار عمومی کافیست، پس از انتخاب وی نیز نفرات متعددی در جای‌جای فدراسیون و فوتبال ایران استعفا دادند که  از مهم ترین آن ها می توان به وحید شمسایی و کامرانی فر اشاره کرد.

وجود نام مهدی تاج در چند مورد از گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه تعجب به چشم میخورد اما در یک بخش تنها به اعاده به خدمت غیرقانونی وی پرداخته شده است که در ادامه میخوانید:

اعاده به خدمت غیر قانونی "مهدی تاج" در فولاد مبارکه

مهدی تاج کارمند وقت شرکت فولاد مبارکه در تاریخ  88/6/15که دارای  28سال و  9ماه و 14روز سابقه کار بوده اند، درخواست بازنشستگی خود را براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان به شرکت ارائه می نماید که بر اساس نامه شماره  66200/526به تاریخ  88/7/15حکم بازنشستگی ایشان با تأکید برسنوات ارفاقی توسط مدیرعامل شرکت صادر می گردد. در آبان ماه  1397با توجه به قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، نامبرده که پس از بازنشستگی در فدراسیون فوتبال مشغول بکار بوده اند و در زمان مورد اشاره در مقام ریاست فدراسیون مشمول قانون اخیرالذکر بوده اند، درخواست اعاده به خدمت ایشان طی نامه شماره  60/223685به تاریخ  97/8/28معاون توسعه مدیریت ومنابع امور استان های وزارت صمت و با استناد به ماده ) (60قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه صادر می گردد. با توجه به اینکه اولاً ماده قانونی مذکور قبل از بازنشستگی آقای تاج مصوب شده، طبعاً ایشان مشمول بازگشت بکار مورد اشاره در این ماده قانونی نمی باشند.

ثانیاً با توجه به استفاده ایشان از سنوات ارفاقی، استفاده از بند )ج( ماده ) (87قانون برنامه ششم توسعه نیز برای ایشان میسر نمی باشد، چه آنکه این موضوع در نامه شماره  66000/97/2056به تاریخ  97/9/6مدیر اداری شرکت، با عنوان معاون منابع انسانی، عدم امکان بازگشت به کار ایشان به دلایل مذکور مورد تأکید قرار گرفته است. علیرغم این ممنوعیت ها، آقای مهدی تاج با دستور صریح و غیر قانونی مدیر عامل فولاد مبارکه (عظیمیان) به عنوان مشاور، اعاده به خدمت شده و از قانون حالت اشتغال ایثارگران استفاده می نماید و در تاریخ تحریر گزارش بدون حضور در فولاد مبارکه و یا تعیین کار یا مسئولیتی خاص، از حقوق و مزایای شرکت برخوردار می باشد! وی تا پایان شهریور  1400مجموعاً مبلغ  9,533,651,610ریال دریافتی داشته اند.

شایان ذکر است مستند به نامه مدیر اداری شرکت درتاریخ اعاده به خدمت آقای تاج،  400نفراز جانبازان معزز درخواست اعاده به خدمت داشته اند و درخصوص آنها اقدامی نشده است. ضمنا با عنایت به تخلف انجام شده توسط مهدی تاج و جمع دیگری از مدیران وقت فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال (ویلموتس) تاثیرات تخلف انجام شده توسط عظیمیان فراتر از مبالغ دریافتی توسط مهدی تاج بوده و به نوعی می توان بخشی از تخلف صورت گرفته در فدراسیون فوتبال را متوجه بازگشت به کار غیر قانونی وی در فولاد مبارکه دانست.

همه این انتخاب های ایستا، تکراری و بازنده یک روح خبری را به مخاطب القاء می کند: باندهایی در ساخت های مختلف اجازه تغییر را نمی دهند و قدرت همواره برای عده ای خاص، اندک و ناکارآمد است.

واکنش رسانه ها و چهره ها به یک انتخاب تکراری

واکنش های متفاوت چهره ها و رسانه ها نیز مطالب بالا را تایید می کند:

 علی کریمی در واکنش به انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رییس فدراسیون فوتبال در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «وای بر فوتبال گر تو آن گمگشته‌اش باشی»

کریمی در ادامه این واکنش نوشت: «دیگه همه روسای ورزش هم دارن یکدست میشن»

سید مصطفی هاشمی طبا رییس پیشین سازمان تربیت بدنی در واکنش به انتخاب مهدی تاج گفت: نمی‌دانم کار این مملکت به کجا رسیده که فردی که برخلاف همه قوانین و معیارها مربی خارجی به کشور آورده و ضرر زیادی را به ملت تحمیل کرده، دوباره در صدر مدیریت قرار می‌گیرد.

نعمت احمدی از وکلای دادگستری درباره انتخاب تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال گفت: ما متاسفانه دچار یک ایستایی شدیم و ظاهرا قرار است همیشه در بر یک پاشنه بچرخد و قرار نیست نگاهمان به جلو باشد.گذشته آقای تاج با توجه به مدتی که نبود، قابل دفاع نیست و این  گذشته غیرقابل دفاع می خواهد ادامه یابد. باید به کسانی که هوادار چنین گذشته اند تبریک و به مردم تسلیت گفت.

در ادامه برخی واکنش ها در فضای توئیتری را نیز مشاهده می کنید:

گزارش از عمار صداقت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top